Thursday 7 April 2011

teladan.

MAN U menang! Yes,babe!hahaha.betapa aku rase sgt laa happy kan sbb akhirnye, MU kalahkan Chelsea! Glory to MU ‘neway!lalala~
Tapi, arini ade something jgk yg buat ak rase kesian kat someone. Sad Love Story kot atau aku rase lebih sesuai Tragic Love Story  laa kan?  Hmm, tak sangka kan dalam dunia yg semakin ditenggelami millennium nie, ade jugak org yg masih membezakan taraf. Bukan laa aku nak cakap ape, sbb dlm family aku pun ade je jadik benda benda cmtu. Cumanya, aku rase manusia sekarang nie patutnya dah tak payah nak bezakan semua tu kan. Lebih2 lagi laa hal nak carik jodoh bagai nie. Haihh -.-‘
Bagi aku benda tu semua boleh tahan tak penting. Tapi sebagai  manusia yg dah dikurniakan akal fikiran oleh Tuhan nie, sepatutnya menggunakan akal tu untuk berfikiran lebih rasional kan. Kalau ye pun nak bandingkan darjat && pangkat semua tu… cubalah anda fikir dulu. Dah cukup hebat ke anda tu sampai nak bezakan taraf2..
Hmm… lagi satu, korang kalau laa nak carik pasangan nie, carik laa yg setaraf kay ? supaya takde laa yang makan hati, jantung ke nak berdendam bagai tu sume. Siap laa nak santau menyantau org. dalam agama kite sendiri pun ade ckp tentang nie kan?haihh. Dunia…dunia… sekarang makin teruk ganas & menakutkan kan? Renung 2  kan laa yee. Annyonghaseyo…


No comments:

Post a Comment